Politikamızda, Avrupa Birliği Veri Koruma Direktifi kapsamına giren çerezler ve buna benzer diğer teknolojilere atıf yapmak için “çerez” terimini kullanmaktayız. İnternet sitemizden aldığınız verimi artırmak, kullanıcı deneyimini üst düzeye çıkarmak, web sitemizi ilgi alanlarınıza göre uyarlamak, size özel ürün ve hizmetler sunmak, ürün ve hizmetlerimizi geliştirmek gibi sebeplerle farklı tiplerde çerezler kullanmaktayız. İnternet sitemizi kullanarak çerezlerin kullanımını ve ilgili verilerin işlenmesini kabul edersiniz. Belirtmek isteriz ki kişisel verilerinizin gizliliği QPAY için büyük önem arz etmektedir. Kişisel bilgilerinizi korumak amacıyla sistem ve internet altyapı güvenliğimizi en üst düzeyde tutmaktayız. Bu Çerez Kullanımı Politikası (Politika), tüm web sitesi ziyaretçilerimize ve kullanıcılarımıza hangi tür çerezlerin hangi koşullarda kullandığını açıklamaktadır. Üyelik işlemlerinizin tamamlanarak web sitemize üye olmanız veya web sitemiz üzerinden sunduğumuz hizmetlerimizden yararlanmanız halinde kişisel verilerinizin işlenmesine dair detaylı bilgilere Aydınlatma Metninden ulaşabilirsiniz.
Çerezler, genel anlamı itibarıyla girdiğiniz web sitesinin internet tarayıcınız aracılığıyla cihazınızda saklanan bir dizi metin dosyalarıdır. Misal vermek gerekirse, kullanılan çerezlerden bazıları dil seçiminizi hatırlar, siteye her giriş yaptığınızda bu gibi seçimleri tekrarlamanız gerekmez. Ayrıca kullanılan çerezler bireysel ihtiyaçlarınıza daha uygun ve hızlı bir ziyaret deneyimi yaratır. Çerezler sayesinde oturum, ziyaret, gezinti yolculuğu gibi anonim veriler izlenebilir ve site mimarisini, içerikleri ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve geliştirmek amacıyla değerlendirmeler yapılabilir.
Çerezler tarayıcınızda depolanma süresine göre geçici ve kalıcı çerezler olmak üzere ikiye ayrılır. İnternet sitemiz geçici ve kalıcı tip çerezleri, sizi diğer kullanıcılarımızdan ayırt etmek, ilgi alanlarınıza ve tercihlerinize göre düzenleme yapmak için kullanmaktadır. QPAY tarafından tasarlanmış çerezlerin yanı sıra üçüncü kişilerden alınan hizmetler kapsamında da çerez kullanılabilmektedir.
Çoğunlukla tüm web tarayıcıları çerezleri otomatik olarak kabul etmek üzere programlanmıştır. Tercihiniz doğrultusunda, çerezlerin kullanımını engelleyebilir ve depolanan çerezleri silebilirsiniz. Genel olarak internet tarayıcıları aşağıda belirtilen işlemleri yapmanıza izin verir:
Veri sorumlusu olarak kurumumuz tarafından kişisel verileriniz elektronik para ve ödeme hizmetlerinin yürütülmesi amacına uygun olarak aşağıda belirtilecek amaçlarla tutulmaktadır.
Çerezlerin depolamasını engellediğiniz ve/veya depolanan çerezleri sildiğiniz takdirde, web sitemizin bazı fonksiyonları aktif çalışmayabilir.
Çerezleri cihazıma kim yerleştirir?
Çerezler, cihazınıza Site operatörü olan QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. tarafından yerleştirilebilir. Bu Çerezlere “birinci taraf” çerezleri adı verilir. Bazı Çerezler ise cihazınıza tarafımız dışında başka bir tarafça yerleştirilebilir. Bu Çerezlere “üçüncü taraf” çerezleri adı verilir.
Çerezler, bizim ve üçüncü tarafların Sitelerimizi ne zaman ziyaret ettiğiniz hakkında bilgi almamızı ve e-postalar, reklamlar ve diğer içeriklerle nasıl etkileşim kurduğunuzu anlamamızı sağlamak amacıyla da kullanılabilir. Çerezler aracılığıyla toplu bilgiler ve bireysel kullanıcıları tanımlamayan diğer bilgiler (işletim sisteminiz, tarayıcı sürümünüz ve e-postalar ve reklamlar gibi içeriklerden yönlendirildiğiniz. URL gibi) alınabilir ve deneyiminizi güçlendirmek amacıyla bilgi edinmek için veya yukarıda belirtilen diğer amaçlar için kullanılabilir.
Birçok internet tarayıcısı, varsayılan çerezleri otomatik olarak kabul etmeye ayarlıdır. Bu ayarları, çerezleri engelleyecek veya cihazınıza çerez gönderildiğinde uyarı verecek şekilde değiştirebilirsiniz. Çerezleri devre dışı bırakır veya reddederseniz, İnternet Sitemizdeki tercihlerinizin de silineceğini hesabınızı/hesaplarınızı tanıyamayacağımızı ve ilişkilendiremeyeceğimiz için İnternet Sitemizdeki bazı özelliklerin ve hizmetlerin düzgün çalışmayacaktır.
Google Chrome: Tarayıcınızın sağ üstünde bulunan “Ayarlar” bölümünde yer alan “Gizlilik ve Güvenlik” başlığı altındaki “Çerezler ve Site Verileri” sekmesinden çerezlere izin verebilir veya bloke edebilirsiniz.
Internet Explorer: Tarayıcınızın sağ üstünde bulunan “Araçlar” bölümünde yer alan “Güvenlik” sekmesine tıklayın ve çerez yönetiminizi yapabilirsiniz.
Mozilla Firefox: Tarayıcınızın sağ üstünde yer alan “menüyü aç” sekmesinin altında “Seçenekler bölümüne tıklayınız. “Gizlilik ve Güvenlik” butonunu kullanarak çerez tercihinizi yapabilirsiniz.
Safari: Telefonunuzun “Ayarlar” bölümünden “safari” sekmesini seçip, “Gizlilik ve Güvenlik” Bölümünden tüm çerez yönetiminizi sağlayabilirsiniz.
QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş
MERSİS NO: 0632-1232-4940-0001
Adres: İçerenköy Mahallesi Umut Sokak Quick Tower Sitesi No:10-12 Zemin Kat İç Kapı No:4 Ataşehir – İstanbul
Telefon: +90 (216) 285 77 29
Faks: +90 (216) 285 77 28
KEP Adresi: qpay@hs03.kep.tr
Bilginize sunarız.
İşbu aydınlatma metni (“Aydınlatma Metni”), 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (“Kanun” veya “KVKK”) 10. maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında “veri sorumlusu” olan QPay Elektronik Para ve Ödeme Kuruluşu A.Ş. (“Şirket”) tarafından, sunulan faaliyetlerin ve hizmetlerin yürütülmesi esnasında elde edilebilecek ve işlenebilecek olan kişisel verileriniz hakkında bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.
Şirket, veri sorumlusu sıfatıyla hareket etmekte olup kişisel verilerin korunması hususunda gereken her türlü dikkat ve özeni göstermektedir.
Şirket, kişisel verilerin işlenmesinde 6698 sayılı Kanunun ortaya koymuş olduğu genel ilkelere uygun davranmaktadır.
KVKK’nın uygulanmasında;
Anonim hâle getirme: Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hâle getirilmesini,
İlgili Kişi: Kişisel verisi işlenen gerçek kişiyi
Kişisel veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi,
Kişisel verilerin işlenmesi: Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi,
Kurul: Kişisel Verileri Koruma Kurulunu,
Kurum: Kişisel Verileri Koruma Kurumunu,
Veri işleyen: Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel verileri işleyen gerçek veya tüzel kişiyi,
Veri kayıt sistemi: Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak işlendiği kayıt sistemini,
Veri sorumlusu: Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi,
Özel nitelikli kişisel veri: Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini ifade eder.
Şirket işbu Aydınlatma Metni’nde belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler kapsamında; aşağıdaki bilgilerinizi işleyecektir:
Kişisel verileriniz (kimlik, iletişim, finansal, müşteri işlem, işitsel) bir sözleşmenin kurulması veya ifası için veri işlemenin gerekli olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz (kimlik, iletişim, finansal, müşteri işlem, işlem güvenliği), hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz (kimlik, iletişim, finansal, müşteri işlem, hukuki işlem), veri işlemenin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz (kimlik, iletişim, finansal, müşteri işlem, işitsel, işlem güvenliği), ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, ilgili kişinin açık rızasının sağlanması hukuki sebebine dayalı olarak aşağıdaki amaçla işlenmektedir:
Kişisel verileriniz, her türlü sözlü, yazılı, ses kaydı, çağrı merkezi gibi fiziksel veya elektronik ortam kullanılmak suretiyle yukarıda yer verilen amaçlar kapsamında Şirket’çe sunduğumuz ürün ve hizmetlerin belirlenen yasal çerçevede sunulabilmesi ve bu kapsamda Şirket’in sözleşme ve yasadan doğan mesuliyetlerini eksiksiz ve doğru bir şekilde yerine getirebilmesi gayesi ile edinilir.
Yukarıda sayılanlarla sınırlı olmamak üzere, internet sitemizi, mobil uygulamamızı ve sosyal medya hesaplarımızı kullanırken mevzuat gereği kaydedilen bağlantı bilgileri, elektronik olarak doldurduğunuz iletişim formları, işyeri, ofis ve temsilcilerimizde doldurmuş olduğunuz sair formlar, çevrimiçi kanallar üzerinden Şirket ile yapmış olduğunuz yazılı veya sözlü iletişimler, elektronik posta sistemi üzerinden Şirket’e göndermiş olduğunuz elektronik postalar, faks veya mektup gibi araçlar üzerinden Şirketimize göndermiş olduğunuz bilgi ve belgeler, telefon kanalı üzerinden veya doğrudan Şirket ile yapmış olduğunuz görüşmelerde paylaştığınız bilgi ve belgeler, Şirket’in düzenlemiş olduğu eğitim, seminer, toplantı ve organizasyonlar aracılığıyla paylaştığınız bilgi ve belgeler, Şirket ile imzalamış olduğunuz sözleşmeler ve sair her türlü yolla sözlü, yazılı veya elektronik olarak paylaştığınız kişisel verileriniz, Şirket tarafından kısmen veya tamamen otomatik olan veya olmayan yöntemlerle, Kanun’a uygun olarak toplanmaktadır.
Şirket tarafından toplanan kişisel verileriniz, yukarıda belirtilen veri işleme amaçları doğrultusunda Şirket tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimlerimiz tarafından; iştiraklerimiz, hissedarlarımız, iş ortaklarımız, tedarikçilerimiz, denetçilerimiz, hizmet sağlayıcılarımız, kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kurum ve kuruluşlar, meslek kuruluşları ve benzeri kuruluşlar, denetleyici ve düzenleyici makamlar, mevzuat hükümlerinin izin verdiği özel kişiler ile diğer kişi ve kuruluşlarla Kanunun 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel verilerin aktarılması ve kişisel verilerin yurtdışına aktarılması şartları ve amaçları çerçevesinde paylaşılabilecek ve aktarılabilecektir. Ayrıca talep edilmesi kapsamında resmi makamlara, adli makamlara, alternatif uyuşmazlık çözüm mercilerine, yetkili vekillere, mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi veya kuruluşlara da kişisel veriler mevzuat dahilinde aktarılabilecektir.
Şirket kişisel verileri saklama ve silme işlemleri için bir Saklama ve İmha Politikası oluşturmuştur. Kişisel verilerinize ilişkin saklama ve imha işlemleri bu politika kapsamında gerçekleştirilmektedir. Buna göre KVKK’da veya ilgili kanunlar ile sair ilgili mevzuatta verinin saklanması için bir süre belirlenmişse, söz konusu veri en az bu süre kadar saklanmak zorundadır.
Olası bir mahkeme talebinin veya kanunla yetkili kılınmış bir idari merciinin ilgili veriye ilişkin talebinin tarafımıza geç ulaşması veya tarafı olabileceğimiz bir ihtilafın meydana gelmesi gibi ihtimaller gözetilerek, verilerinizin saklanması için mevzuatta öngörülen sürelere 6 ay ila 1 yıl arası bir süre eklenerek verilerin saklama süresi belirlenmekte ve belirlenen sürenin sonunda söz konusu veriler silinmekte, yok edilmekte veya anonimleştirilmektedir.
Mevzuatta işlediğimiz verinin saklanma süresine yönelik bir süre öngörülmemiş ise aramızdaki ilişkinin gereği olarak olası uyuşmazlıklar da göz önüne alınarak hukuki ilişkimizin sona ermesinden itibaren 10 yıllık dava zamanaşımı süresinin geçmesiyle verileriniz herhangi bir talebinize gerek olmadan silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Kişisel verilerin işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmış ya da tarafımızca beyan edilen veya mevzuat kapsamında belirlenen saklama süresi dolmuş ise verileriniz, ilk periyodik imha tarihinde veya en geç 6 ay içerisinde re’sen silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir. Geçerli bir sebep ile verilerinizin silinmesine dair talepte bulunmanız halinde ise verileriniz yasal olarak mümkün olduğu nispette en geç 30 gün içerisinde silinir. Saklama süresi mevzuatta belirlenmiş verilerinizin öngörülen sürelerden önce silinmesini veya imha edilmesini talep etmeniz halinde söz konusu talebiniz gerçekleştirilemeyecektir.
Kişisel verilerinizin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek, kişisel verilerinize hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerinizin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirler Şirket tarafından alınmaktadır.
Ayrıca yukarıda belirtilen kişisel verileriniz hizmetimiz ile ilgili mevzuat hükümleri ve vergi mevzuatından doğan yükümlülükler ile diğer yetkili kamu otoritelerinin zorunlu kıldığı haller ve sair mevzuat hükümleri çerçevesinde muhafaza edilip işlenebilecek olup, Şirket’e ait fiziki arşivler ve bilişim sistemlerine nakledilerek hem dijital ortamda hem de fiziki ortamda muhafaza altında tutulabilecektir.
Kanunun 11. maddesi kapsamında Kişisel Veri Sahipleri;
a. Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
b. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
c. Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
d. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
e. Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
f. Kanunun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
g. (e) ve (f) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
h. İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
i. Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir.
Şirket, yukarıda sıralanan haklarınıza ilişkin yazılı olarak ya da Kurul tarafından belirlenecek diğer yöntemlerle ileteceğiniz talepleri, iletim tarihinden sonra en geç otuz günde sonuçlandıracaktır. Kurul tarafından yayımlanan tarifeler çerçevesinde başvurularınız ücretlendirilebilecektir.
Yapılan başvuruların yanıtlanması amacıyla Şirket tarafından kimliğinizin doğrulanması ve talebinizin netleştirilmesi amacıyla ek bilgi ve belge talep edilebilecektir. Söz konusu bilgi ve belgelerin paylaşılmaması halinde verilerinizin güvenliğini teminen başvurunuz cevaplanamayabilecektir.
Şirket’e yöneltilen talepler sonucunda, Şirket talepleri kabul edebilir veya gerekçesini açıklamak suretiyle reddedebilir ve bu cevabı yazılı olarak veya elektronik ortamda talepte bulunan kişiye iletebiliriz. Talebin kabul edilmesi halinde, Şirket olarak derhal talebin gereğini yerine getirmekle yükümlüyüz.
Şirket’e yöneltmiş olduğunuz yazılı taleplerin Şirket tarafından reddedilmesi, Şirket tarafından verilen cevaptan memnun kalmamanız veya cevap verilmemesi halinde, cevabın tarafınıza bildirildiği tarihten itibaren 30 gün ve cevap verilmemesi halinde 30 günlük sürenin sonundan itibaren 30 gün içerisinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na şikâyette bulunabilirsiniz.
Yukarıda sayılan haklarınızı kullanabilmek amacıyla soru ve taleplerinizi Kanunun “Veri Sorumlusuna Başvuru” başlıklı 13. maddesinde açıklanan yöntem ve koşullar dâhilinde Veri Sahibi Başvuru Formunu doldurarak aşağıdaki yöntemlerle Şirketimize iletebilirsiniz. Başvuru Formu için tıklayınız.
Posta Adresi : İçerenköy Mahallesi Umut Sokak Quick Tower Sitesi No:10-12 Zemin Kat İç Kapı No:4 Ataşehir – İstanbul
Elektronik Posta Adresi : support@qpay.com.tr
Kayıtlı Elektronik Posta Adresi : qpay@hs03.kep.tr
İşbu Çerçeve Ödeme Hizmetleri Sözleşmesi (Sözleşme)şirket merkezi İçerenköy Mahallesi, Umut Sk 10/12, Quick Tower Sitesi, İç Kapı No:13 34752 Ataşehir/İstanbul adresinde mukim QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. (QPAY) (MERSİS No: 0632-1232-4940-0001 [info@qpay.com] / [0850 757 7729 ) ile işbu Sözleşme kapsamında belirtilen ödeme hizmetlerini QPAY’den temin etmek üzere işbu sözleşmeyi onaylamış ödeme hizmeti kullanıcısı (Müşteri) (QPAY ve müşteri ayrı ayrı “Taraf” ve birlikte “Taraflar” olarak anılacaklardır.) arasında dijital ortamda müşteri tarafından onay verildiği anda akdedilmiştir.
Sözleşme ve eklerinde aksi açıkça belirtilmedikçe aşağıdaki anlamlara gelmektedir.
Alıcı: Ödeme işlemine konu fonun ulaşması istenen ve/veya müşterinin mal veya hizmet temin etmek üzere QPAY hizmetlerini kullanarak ödeme yaptığı gerçek veya tüzel kişiyi,
Banka: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Anonim Şirketini,
Çağrı Merkezi: Sözleşme kapsamında her türlü destek talebi karşılayan [+90 850757 7729] numaralı çağrı merkezidir.
Hassas Ödeme Verisi: Ödeme emrinin verilmesinde veya kimlik doğrulamasında kullanılan, ele geçirilmesi veya değiştirilmesi halinde dolandırıcılık ya da sahte işlem yapılmasına imkân verebilecek şifre, güvenlik sorusu, sertifika, şifreleme anahtarı ile PIN, kart numarası, son kullanma tarihi, CVV2, CVC2 kodu gibi ödeme aracına ilişkin kişisel güvenlik bilgileridir
QPAY Kart Saklama Platfomu:QPAY ve QPAY üye iş yeri adına saklanan kartların PCI DSS standartlarında uyumlu olma yükümlülüğü olan lisanslı çözüm ortağı Payten Teknoloji servis alt yapısıdır.
PCI DSS: American Express, Discover Financial Services, JCB International, MasterCard Worldwide ve Visa Inc. Tarafından kurulan PCI Güvenlik Standartları Konseyi tarafından yönetilen tescilli bilgi güvenliği standartlıdır.
İş Günü: Resmî tatil günleri dışında Pazartesi-cuma günleri arasını,
İşlem Limiti: Tek seferde ve/veya aylık olarak (toplamda) müşteri tarafından gerçekleştirilebilen azami işlem tutarını,
Kanun: 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanunu,
“Tebliğ” 31676 sayılı ve 1 Aralık 2021 tarihli Resmî Gazetede yayımlanan Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşlarının Bilgi Sistemleri ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcılarının Ödeme Hizmetleri Alanındaki Veri Paylaşım Servislerine İlişkin Tebliğ
Mevzuat: Kanun, Yönetmelik ve ilgili sair düzenlemeleri,
QPAY Hizmetleri: Sözleşmede belirlenen hüküm ve koşullar çerçevesinde Müşteriye sunulacak olan, 6493 sayılı Kanun 12. maddesinde sayılan ödeme hizmetlerini kapsar.
Ödeme Aracı: Ödeme emrini vermek için kullanılan, müşteriye ait şifre ve benzeri kişiye özel aracı,
Ödeme Emri: Müşteri tarafından ödeme işleminin gerçekleşmesi amacıyla verilen talimatı,
Ödeme Hizmetleri: İşbu Sözleşme kapsamında kanundaki yetkilere dayanılarak QPAY tarafından sağlanan ödeme hizmetlerinin tamamını,
İşbu Sözleşme kapsamında elektronik para ve ödeme hizmetleri faaliyet izni almış olması şartıyla QPAY tarafından sunulan kanunun 12. maddesi (a) ödeme hesabına para yatırılması ve ödeme hesabından para çekilmesine imkan veren hizmetler de dâhil olmak üzere ödeme hesabının işletilmesi için gerekli tüm işlemler; (b) Kullanıcının QPAY nezdinde bulunan ödeme hesabındaki fonun aktarımını içeren, bir defaya mahsus olanlar da dâhil doğrudan borçlandırma işlemi, ödeme kartı ya da benzer bir araçla yapılan ödeme işlemi ile düzenli ödeme emri dâhil para transferi; (c) ödeme aracının ihraç veya kabulü, (ç) Para havalesi, (e) Fatura ödemelerine aracılık edilmesine yönelik hizmetler; (f) Kullanıcının isteği üzerine başka bir ödeme hizmeti sağlayıcısında bulunan ödeme hesabıyla ilgili sunulan ödeme emri başlatma hizmeti, (g) Kullanıcının onayının alınması koşuluyla, Kullanıcının ödeme hizmeti sağlayıcıları nezdinde bulunan bir veya daha fazla ödeme hesabına ilişkin konsolide edilmiş bilgilerin çevrim içi platformlarda sunulması (ğ) Ödemeler alanında toplam büyüklük veya etki alanı açısından Bankaca belirlenecek seviyeye ulaşan diğer işlem ve hizmetler ve Kanunun 18. maddesi kapsamındaki elektronik para ihracı her biri “Ödeme Hizmeti” sayılır.
Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı: Mevzuat uyarınca gerekli izinlere sahip olup bu izinler çerçevesinde ödeme hizmetleri sunan kuruluşları,
Ödeme Hesabı: Ödeme Hizmetleri kullanıcısı konumundaki müşteri adına QPAY nezdinde açılan ve müşterinin GSM numarası ile eşleşecek olan ödeme işlemlerinin yürütülmesinde kullanılan hesabı,
Temsilci: Sözleşmede QPAY tarafından taahhüt edilen hizmetler kapsamındaki işlemlerin gerçekleştirilebilmesi adına QPAY adına ve hesabına hareket eden kişi/kişileri,
Yönetmelik: Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Kuruluşları ve Elektronik Para Kuruluşları hakkında yönetmeliği ifade eder.
QPAY tarafından müşteriye mevzuat uyarınca sunulacak QPAY hizmetlerinin kapsamının ve bu hizmetlere ilişkin Tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
Sözleşme ile QPAY, müşteriye, sözleşmenin onaylanma tarihi itibariyle, müşteri tarafından hizmete ilişkin gerekliliklerin yerine getirilmesi ile QPAY hizmetleri aracılığı ile kanunun 12. maddesi ve 18. maddesi uyarınca hizmet sunmayı taahhüt etmektedir. QPAY, işbu sözleşme kapsamında düzenlenen hizmetleri bizzat veya temsilci aracılığı ile vermeye yetkili olup, mevzuatın izin verdiği ölçüde sözleşmede yer alan hak ve yetkiler ile QPAY’in temsilci tarafından yerine getirilebilecektir.
Müşterinin ödeme hizmeti ile ilgili şikâyet ve itiraz başvurularını, başvuru tarihinden itibaren 20 (yirmi) gün içinde müşterinin başvuru yöntemini kullanarak gerekçeli biçimde cevaplandırır. Müşterinin 0850 757 77 29 nolu telefon hattı üzerinden şikâyet, talep ve önerilerini iletebilir. QPAY Müşteri Hizmetlerini, Müşterilerimizin şikâyet, talep ve önerilerini iletebilecekleri eposta adresi web sitesi iletişim bölümünde de yer almaktadır support@qpay.com.tr iletişim kurabilirler.
Madde 4.1.: Müşteri, sözleşmenin 6. maddesi kapsamında QPAY tarafından belirlenen işlem limiti üzerinde işlem gerçekleştiremeyeceğini kabul eder. QPAY, herhangi bir zamanda sözleşmede belirlenen yöntem ve sürelere uygun şekilde bildirim yaparak işlem limitini güncelleyebilecektir.
Madde 4.2.: Sözleşme kapsamında QPAY, müşteri tarafından kendisine doğru bir şekilde ve yönetmeliğin 52(1) maddesi uyarınca iletilen bedellerin alıcı veya alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısına, ilgili taraf ile akdetmiş bulunduğu sözleşme kapsamında yerine getirir. QPAY bu sorumluluğunu yerine getirmediği takdirde ödeme işleminin gerçekleşmemiş veya hatalı gerçekleşmiş kısmını gecikmeden müşteriye iade edecektir. Bu kapsamda müşterinin herhangi bir faiz veya ücret ödemesinin söz konusu olması halinde, ilgili tutarlardan QPAY sorumlu olacaktır. Tüketiciler hakkında: İşbu sözleşme kapsamındaki hizmetlerin ayıplı sunulması halinde müşteri hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan ayıbın giderilmesi, ayıp oranında indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini kullanmakta serbesttir.
Madde 4.3.: Müşteri, QPAY nezdinde oluşturulacak ödeme hesabına gerekse hesabın ilintili olduğu ödeme aracına ve hassas ödeme verilerine 3. kişilerin erişmesine hiçbir şekilde izin vermeyecek, bunların güvenliğini sağlamaktan bizzat sorumlu olacaktır. Müşteri ayrıca, ödeme hesabına ilişkin kullanıcı adı ve şifresi gibi bilgileri hiçbir şekilde 3. kişilere açıklamayacağını, kullandırmayacağını ve bu bilgileri kendisine verilme amacı dışında kullanmayacağını kabul eder. Müşteri, QPAY’in herhangi bir kusuru olmaksızın yetkisi olmayan kişiler tarafından gerek ödeme aracının gerek hassas ödeme verilerinin gerekse kullanıcı adı ve şifrenin kullanılması ve/veya verilen amaç dışında kullanımı nedeniyle ortaya çıkabilecek zararlara ilişkin olarak 4.4.2 maddesinde belirtilen şekilde sorumluluğunun söz konusu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Ödeme aracının kaybolması, çalınması veya müşterinin iradesi dışında gerçekleşmiş bir işlemin öğrenilmesi halinde, müşteri durumu çağrı merkezi aracılığı ile QPAY’e derhal bildirmekle yükümlü olup gecikmelerden doğan zarar ve masraflardan QPay sorumlu olmayacaktır.
Madde 4.4.Hatalı/Yetkisiz İşlemler:
Madde 4.4.1.Herhangi bir işleme ilişkin olarak QPAY’e yetkisiz veya hatalı işlem bildiriminde bulunulduğu takdirde, derhal ve her halükârda ödeme işleminin gerçekleştirilmesini en fazla takip eden 13 (on üç) ay içerisinde düzeltme talebinde bulunabilecektir. Bu durumda ilgili işlem bedeli alıcı veya alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısına aktarılmayarak QPAY tarafından doğrudan müşteriye iade edilecektir. Bahsi geçen bildirimin yapıldığı tarih itibariyle ilgili işlem bedeli alıcı veya alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısına aktarılmış ise, QPAY ilgili tutarları alıcı veya alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısından iade talep ederek müşteriye aktarır.
Madde 4.4.2.Kayıp veya çalıntı bir ödeme aracının kullanılması ya da kişisel güvenlik bilgilerinin gereği gibi muhafaza edilmemesi nedeniyle ödeme aracının başkaları tarafından kullanılması durumunda QPAY’e yaptığı bildirimden önceki 24 saat içerisinde gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden doğan zararın 150 Türk lirasına kadar olan bölümünden sorumludur. Müşteri, 4.4 maddesi uyarınca yaptığı bildirimden sonra gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden sorumlu olmayacaktır. Bununla birlikte müşteri, ödeme aracını hileli kullanması ve 4.4 maddesindeki yükümlülüklerini kasten veya ağır ihmalle yerine getirmemesi durumunda yetkilendirilmemiş işlemden doğan zararın tamamından sorumlu olacaktır.
Madde 4.4.3.Gerek alıcı ve/veya alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısı, gerekse QPAY, yetkisiz işlemin varlığına (herhangi bir ödeme aracını kullanan kişinin o yetkili kişi olmadığı veya işlemi gerçekleştirmek için bilgileri bulunan kişi olmadığına) ilişkin haklı bir kanaati oluşursa müşterinin yetkilendirmelerini inceleyerek hileli işlem şüphesi halinde ödemeyi kabul etmeyebilecektir. Müşteri bu durumda herhangi bir talep hakkının söz konusu olmayacağını kabul eder.
Madde 4.4.4.Hatalı ve yetkisiz işlem sebebiyle alıcı ve/veya alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısından bedelin geri alınması halinde QPAY’in işlemden doğan zararına ilişkin tutar, ilgili bedelden mahsup edilebilecektir. Müşteri, hatalı ve yetkisiz işlemleri derhal çağrı merkezi üzerinden QPAY’e bildirmekle yükümlüdür.
Madde 4.4.5.Alıcı tarafından başlatılan işlemlerde geri ödeme: Müşteri, ilgili ödeme işleminin gerçekleştirildiği tarihten itibaren 2 (iki) ay içinde, alıcı tarafından yetkilendirilmiş veya alıcı aracılığıyla başlatılan ödeme işleminde yetkilendirme sırasında ödeme işlemine ilişkin tutarın tam olarak belirtilmemesi ve gerçekleşen ödeme işlemi tutarının, harcama geçmişi, sözleşme şartları ve ilgili diğer hususlar dikkate alınarak öngörülen tutarı aşması halinde, ilgili mal veya hizmetin tüketilmemiş olması kaydı ile ödeme işlemi tutarı kadar geri ödeme yapılmasını talep edebilir. QPAY, müşteriden talebine ilişkin gerçeğe dayalı kanıtlar sunmasını talep hakkına sahiptir. Ancak ödeme işlemine ilişkin onayın doğrudan QPAY’e verilmesi veya ödemenin gerçekleştirilmesi gereken tarihten en az 1 (bir) ay önce müşteriye bildirimde bulunulması hallerinde, müşteri ilgili ödeme işlemi için herhangi bir geri ödeme talep edemez. Bu madde uyarınca geri ödeme talebinde bulunulabilen hallerde QPAY, 10 (on) iş Günü içerisinde ödemeyi yapacak veya ret kararını nedenleri ile, müşterinin başvurabileceği hukuki yolları da göstererek bildirecektir.
Madde 4.5.Sözleşme kapsamında gerçekleştirilen ödeme işlemlerine ilişkin aşağıda belirtilen bilgiler, her bir işlem sonrasında ödeme hesabının bağlantılı olduğu mobil uygulama aracılığı ile müşteri ile paylaşılacaktır:
Madde 4.5.1.Ödeme işlemine özgü referans bilgisi ve alıcıya ilişkin bilgi
Madde 4.5.2.Müşterinin ödeme hesabının borçlandırıldığı para birimi veya ödeme emrinde belirtilen para birimi cinsinden ödeme işlemi tutarı
Madde 4.5.3.Ödeme işlemi için müşteri tarafından ödenecek toplam ücret ve ücretlerin dökümü
Madde 4.5.4.Varsa ödeme işleminde uygulanan döviz kuru bilgisi ve bu döviz kuru kullanılarak hesaplanan ödeme işleminin tutarı
Madde 4.5.5.Ödeme emrinin alındığı veya müşterinin hesabının borçlandırıldığı tarihe ilişkin bilgi
Madde 4.6.QPAY, alıcı veya alıcının ödeme hizmeti saylayıcısına sadece müşteriden tahsil edilebilen ve işbu Sözleşme, ilgili mevzuat hükümleri ile kural ve uygulamalar doğrultusunda müşteriye iade edilmeyen tutarların aktarımından sorumludur. Müşteri, alıcı ve/veya alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısının herhangi bir nedenle müşteriden tahsil edilemeyen tutarlara ilişkin doğrudan kendisinden talepte bulunabileceğini ve bu kapsamda QPAY’in herhangi bir sorumluluğunun söz konusu olmayacağını kabul eder.
Madde 4.7.Müşterinin QPAY Hizmetlerini kullanarak alıcıdan temin ettiği mal veya hizmet yahut bunların temin veya teslimi ile ilgili QPAY’in herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Mal veya hizmetin yasalara ve ahlaka uygun olmasını ve eksiksiz olarak temin veya teslim edilmesini sağlamak ilgili mal veya hizmetin sağlayıcısının yükümlülüğündedir. Müşteri, mal veya hizmetin sağlayıcısı ile arasında çıkabilecek her türlü ihtilafta QPAY’in taraf olmadığını; burada sayılanlarla sınırlı olmaksızın, işleme itiraz etmesi, mal veya hizmeti iade talep etmesi, ayıplı mal veya hizmet iddiasında bulunması dahil Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Borçlar Kanunu ve ilgili mevzuata dayanan taleplerini doğrudan ilgili mal veya hizmetin sağlayıcısına ileteceğini, bu kapsamda doğacak talep, itiraz, soru, sorun, şikayet ve benzeri hallerde QPAY’in herhangi bir sorumluluğu bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder. Müşteri tarafından satın alımı gerçekleştirilen mal ve/veya hizmetlere ilişkin faturayı/fişi doğrudan mal ve/veya hizmeti temin eden alıcı kesecek olup, müşteri bu kapsamda QPAY’in herhangi bir sorumluluğunun söz konusu olmadığını kabul eder. Müşteri, kural olarak alıcıdan temin ettiği mal veya hizmete ilişkin talep ve şikayetlerini doğrudan ilgili mal veya hizmetin sağlayıcısı konumundaki alıcıya yöneltecektir. Bu madde kapsamında müşteri, mal veya hizmet temin veya teslimine ilişkin olarak QPAY’e ilettiği her türlü talep, itiraz, soru, sorun, şikâyet vs. bildirimin ilgilisine yönlendirileceğini ve bu talep, itiraz, soru, sorun, şikâyet vs. bildirimin giderilmesi ile ilgili olarak QPAY’in herhangi bir sorumluluğunun söz konusu olmadığını kabul eder. Temin edilen mal veya hizmetler ile bunların iadesine ilişkin olarak ilgili mal veya hizmetin sağlayıcısı konumundaki alıcı tarafından öngörülen kurallar geçerli olacaktır.
Madde 4.8.: QPAY, Sözleşme kapsamında tahsil edilen tutarlara faiz işletmeyecek yahut mal veya hizmet alımından kaynaklanan ödeme işleminin gerçekleştirilmesi amacıyla herhangi bir ödeme hesabına bağlı ödeme aracı ihracında bulunmayacak, kredi verme, taksitlendirme, tahsil edilemeyen tutarlara ilişkin ödeme veya ödeme garantisi verme yahut bu anlama gelecek faaliyetler gerçekleştirmeyecektir. Müşteri, QPAY’den bu kapsamda bir talepte bulunamayacağını kabul ve beyan eder.
Madde 4.9.: QPAY Hizmetleri’nin kullanılabileceği mecralar ile QPAY Hizmeti kullanılarak temin edilebilecek mal ve hizmetler, Mevzuat uyarınca münhasıran QPAY tarafından belirlenmektedir. QPAY bu mecraları, mal ve/veya hizmetleri dilediği zamanda herhangi bir bildirim yükümlülüğü söz konusu olmaksızın değiştirebilecektir. Müşteri, bu kapsamda QPAY’den herhangi bir talep hakkı olmayacağını kabul eder.
Madde 4.10.: Müşteri, işbu Sözleşme kapsamında sunulan hizmetleri yasalara ve ahlaka aykırı amaçlarla, yasalara veya ahlaka aykırı ürün veya hizmetlerin temini amacıyla kullanmamayı kabul, beyan ve taahhüt eder. Müşterinin işbu madde başta olmak üzere işbu Sözleşme’ ye aykırılığı halinde QPAY aykırılık giderilene kadar sözleşme ve sözleşme kapsamında sağladığı hizmetleri askıya alabilecektir.
Madde 5.Hizmet Süreçleri
Madde 5.1.Müşteri tarafından işbu Sözleşme kapsamında QPAY kurumsal web sitesinde (www.qpay.com.tr) belirtilen yöntemler ile QPAY Hizmetleri gerçekleştirilebilmektedir. Bahsi geçen yöntemlerin kapsam ve içeriği, bu yöntemlerle hizmet sunulmasına devam edilmesi, yeni yöntemler eklenmesi veya bazı yöntemlerin kullanılmamasına karar verilmesi münhasıran QPAY takdirinde olacaktır.
Madde 5.2.: Müşteri, QPAY’in işbu Sözleşme kapsamındaki hizmetlerinden QPAY nezdinde oluşturacağı kullanıcı hesabı aracılığı ile veyahut QPAY’den ilgili süreçleri tamamlayarak edineceği bir ödeme aracı aracılığı ile faydalanabilecektir.
Madde 5.3.: Ödeme işlemi, müşteri tarafından ödeme işleminin gerçekleştirilmesi için QPAY’in ileteceği doğrulama kodunun ilgili alana girilmesi vb. yöntemlerle onay verilmesi ile yetkilendirilmiş kabul edilecektir. Müşteri, ancak aşağıda 5.4 maddesinde belirtilen sürelerde onayını geri alabilecektir.
Madde 5.4.: Müşteri, ödeme emrinin QPAY’e ulaştığı anda ödeme emrinin kabul edilmiş addedileceğini ve bu an itibariyle ödeme emrini geri alma imkânı bulunmayacağını kabul eder. Ödeme emrinin herhangi bir iş Günü 24:00 sonrasında QPAY’e ulaşması halinde, takip eden ilk iş Günü ulaşmış sayılır.
Madde 5.5.: QPAY’in, Sözleşme ve eklerini tek taraflı olarak değiştirme, güncelleme hakkı saklıdır. Ancak söz konusu değişiklikler yahut mevzuat ile belirlenen/belirlenecek yükümlülükler kapsamında uygulamada yapılacak değişiklikler işbu sözleşme koşullarında bir değişikliğe sebep olacak ise, müşteriye ilgili değişikliğin yürürlüğe girmesinden 30 (otuz) gün öncesinde değişikliğin kapsamı, yürürlük tarihi ve müşterinin sözleşmeyi fesih hakkına ilişkin bilgileri içeren bir bildirim yapılacaktır. Bu durumda müşteri sözleşmeyi feshedebilecektir. 30 (otuz) günlük süre içinde fesih bildiriminde bulunmaması halinde, müşteri ile ilgili değişiklik kabul edilmiş varsayılacaktır. Bu durumda müşteri, QPAY’den herhangi bir talep hakkı olmayacağını kabul eder. Mevzuat kapsamında gereken herhangi bir değişiklik için ilgili mevzuatta 30 (otuz) günden daha kısa süre verilmesi halinde bu husus da müşteriye iletilecek bildirimde belirtilecek ve işbu maddede belirtilen süre yerine mevzuatın öngördüğü süre uygulanacaktır.
Madde 5.6.: Müşteri, işbu Sözleşme kapsamında gerçekleştirdiği her türlü işleme ilişkin bilgi ve dokümantasyonun sözleşme kapsamındaki hizmetlerin gerçekleştirilmesi amacı ile QPAY tarafından temsilci ile paylaşılabileceğini kabul ve beyan eder. Müşteriye ait bilgiler ayrıca QPAY tarafından yasal yükümlülüklerinin yerine getirilmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılabilecek ve/veya anonim hale getirilerek kullanılabilecektir. Müşteri, kurum veya sair kurum ve kuruluşlar tarafından yürürlükte bulunan düzenlemeler kapsamında talep edilebilecek bilgi ve belgeleri derhal QPAY ve/veya ilgili kuruma teslim ve ibraz etmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 5.7: Müşterinin ilk defa oturum açtığı durum haricinde, ödeme aracının ve kimlik doğrulama aracının müşteriye ulaştırılmasında kullanılan telefon numarası ve adres gibi bilgiler ile müşteri tarafından tanımlanan güvenli alıcılar listesinin ve tek bileşenli kimlik doğrulama kullanılarak yapılabilecek işlem listesinin değiştirilmesi, iki bileşenli kimlik Doğrulama kullanılarak gerçekleştirilir (birbirinden bağımsız en az iki bileşenden oluşan bir kimlik doğrulama mekanizması kapsamında bu iki bileşen; kişinin “bildiği”, “sahip olduğu” veya “biyometrik bir karakteristiği olan” unsur sınıflarından farklı ikisine ait olmak üzere seçilir).
Madde 5.8: .5549 sayılı Kanuna ilişkin yükümlülükler saklı kalmak üzere, iki bileşenli kimlik doğrulama ile gerçekleştirilmesi gereken işlemler için müşterinin sözleşme ile ya da güvenli yöntemlerle onayının alınması veya ödeme işleminin güvenli alıcılar listesindeki bir alıcı ile gerçekleştirilmesi halinde iki bileşenli kimlik doğrulama uygulanması zorunlu değildir. Elektronik ortamdaki bir sözleşme ile alınacak onay yalnızca ilk defa oturum açılırken ve müşterinin açıkça bilgilendirilmesi kaydıyla gerçekleştirilebilir.
Madde 5.9. Müşteri ilgili mevzuat çerçevesinde gerekli kimlik tespiti ve kimlik teyidi süreçlerini tamamlamadan QPAY uygulaması üzerinden işbu maddeye konu hizmetleri kullanamayacağını kabul ve beyan eder. Uzaktan kimlik doğrulama yöntemleri, kimlik görseli ve video kaydı ile yapılmaktadır.
Madde 5.10: Müşteri, hizmetler kapsamında QPAY’in anlaşmalı olduğu iş yerlerinin tümünün güvenli alıcı olduğunu ve tek bileşenli kimlik doğrulama ile işlem yapılabileceğini kabul eder.
İşbu Sözleşme kapsamında sağlanan hizmetler aracılığı ile temin edilen mal ve hizmetlere ilişkin ücretler ve bu ücretlerin tahsilatına ilişkin koşullar ilgili mal ve/veya hizmetin sağlayıcısı konumundaki alıcı tarafından belirlenmekte olup müşteri bu hususta QPAY’in herhangi bir yetki veya sorumluluğunun söz konusu olmadığını kabul eder. İşbu sözleşmeye konu ödemeler Türk lirası cinsinden yapılacaktır. İşlem ücretleri ve limitlerine web sitemizden erişim sağlanabilmektedir. Bu limitler 5549 sayılı Kanuna ilişkin yükümlülükler çerçevesinde belirlenmiştir.
Madde 6.1.İşbu Sözleşme kapsamında aylık toplamda yapılan işlemlerin işlem limiti QPAY tarafından belirlenecek olup, işbu işlem limitleri herhangi bir zamanda yenilenebilecektir. Ancak, İşlem limitinin yükseltilmesinin müşteri tarafından talep edilmesi halinde, QPAY web adresi/linki (http://www.qpay.com.tr) üzerinden duyurduğu ücret karşılığında tek seferlik ve/veya aylık toplam işlemleri için belirlenen işlem limitini yükseltebilecektir.
Madde 6.2.Müşteri, alıcıya ödemekle yükümlü olduğu tutarları kısmen veya tamamen zamanında ödememesi nedeniyle alıcı tarafından mevzuata uygun şekilde tahakkuk ettirilecek gecikme faizinin de QPAY hizmetleri aracılığı ile ödenebileceğini, alıcının bu yöndeki talimatına istinaden müşterinin ödeme hesabının ilgili tutar kadar borçlandırılabileceğini kabul eder. Faiz tutarı alıcı tarafından belirlenecek olup müşteri bu kapsamda QPAY’den herhangi bir talepte bulunamayacağını, faiz işletilmesi veya miktarı ile vb. konulara ilişkin taleplerini doğrudan alıcıya yöneltmesi gerektiğiniz kabul eder.
Madde 7.1.Müşteri işbu Sözleşme kapsamında, gerçekleştireceği işlemler özelindeki onayı dahilinde ödeme işlemlerinin kolaylaştırılması amacı ile kullanılmak üzere kredi kartı bilgilerini QPAY ile kendi rızası ile paylaşmaktadır. Paylaşılan bu bilgiler; kredi kartının ve banka kartının bağlı olduğu banka, kredi kartının ön yüzünde yer alan ad soyadı, kart numarası, son kullanım tarihi ile sınırlıdır. Alınan veriler, Kart saklama platformu güvencesinde PCI DSS standartları ile saklanır.
Madde 7.2.Müşteri, işbu hizmet kapsamında sağlanan bilgilerin kendisine ait olduğunu, doğru ve gerçek olduğunu, söz konusu kredi kartı ile yapılan tüm işlemlerden tek başına sorumlu olduğunu, bu işlemlere ilişkin olarak her türlü hukuki ve cezai sorumluluğun kendisine ait olduğunu kabul ve taahhüt eder.
Madde 7.3.Müşteri kart numarası, son kullanma tarihi ve güvenlik kodu bilgilerini sisteme girerek yapacağı ilk geçerli ödeme işlemi ile sisteme kaydolur. Bu kapsamda; müşteri kendi inisiyatifi doğrultusunda istediği adette kredi kartını sisteme ekleyebilir. Müşteri, tüm bu kredi kartları ve bunların kullanımı ile gerçekleştirilen işlemlere ilişkin olarak işbu Sözleşmenin geçerli olduğunu kabul eder.
Madde 7.4.Müşteri kredi kartı ile ödeme kanallarından birisinde işlem yapmak istediğinde, kendisine kayıtlı kredi kartını ayırt edebileceği bilgiler (kart rumuzu, kartın son 4 hanesi vb) listelenerek, bu kartları ile işlem yapmak isteyip istemediği sorulacak, isteyen müşterinin vereceği işlem onayı ile QPAY tarafından belirlenecek bir kimlik doğrulama sistemine Müşterilerin vereceği onay ile sona erecektir. QPAY ileride işlem akışında değişiklik yapabilir, müşterinin güvenliği için ek önlemler (şifre vb.) getirebilir. Müşteri, bu sistem dahilinde belirleyeceği ve kullanacağı tüm şifrelerin güvenliğinden ve gizliliğinden tek başına sorumlu olduğunu, şifrelerini üçüncü kişilerle paylaşmamayı, sisteme tanımladığı kredi kartı ile yapılan tüm işlemlerden tek başına sorumlu olduğunu kabul ve taahhüt eder.
Madde 7.5.Müşteri, iş ortaklarına ait kanallardan kaydettiği kartını kaybetmesi veya çaldırması durumunda bankası ile iletişime geçmek ve çalınan kartın kapatılmasını sağlamaktan kendisi sorumludur.
Madde 7.6.İşbu hizmet QPAY tarafından ücretsiz olarak sunulabileceği gibi, zaman zaman çeşitli kampanyalara konu edilebilecek veya müşteriyi bilgilendirmek suretiyle ücrete tabi bir şekilde sunulabilecektir. Müşteri, hizmeti kullandığı müddetçe QPAY’in ücretlendirme politikası ile bağlı olduğunu kabul eder. Ücretlendirme politikası ve hizmet için ödenecek ücretlerde değişiklik olması halinde müşteri bu değişikliklerden 7 (yedi) gün önce haberdar edilecektir.
Müşterinin işbu Sözleşme ile yürürlükte bulunan düzenlemelere aykırı hareket etmesi nedeniyle QPAY’in mahkum edileceği ve/veya maruz kalacağı her türlü ceza, masraf ve tazminat vb. mali yükümlülükleri (her türlü doğrudan ve dolaylı zararlar, alıcı ve/veya alıcının ödeme hizmeti sağlayıcının talepleri ve mevzuat çerçevesinde uygulanabilecek yaptırımlar dahil) hiçbir hüküm istihsaline gerek kalmadan ve QPAY’in ilk yazılı talebini takip eden 7 (yedi) gün içinde karşılayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 9.1.Sözleşme, onay tarihinde yürürlüğe girecek olup sözleşmede belirtilen şekilde feshedilmediği sürece yürürlükte kalacaktır. QPAY, herhangi bir zamanda 2 (iki) ay öncesinde yapacağı yazılı bildirimle sözleşmeyi herhangi bir tazminat ödemeksizin feshedebilecektir. Müşteri ise, sözleşmeyi herhangi bir nedene dayanmaksızın feshetmek istediği takdirde bu durumu 1 (bir) ay öncesinden QPAY’e yazılı olarak bildirecektir.
Madde 9.2.Taraflardan birinin sözleşme yükümlülüklerini ihlal etmesi ve ihlalin düzeltilmesine ilişkin olarak karşı tarafça iletilen talebe rağmen ilgili ihlalin 7 (yedi) iş günü içerisinde düzeltilmemesi halinde, sözleşme ihtarı gönderen Tarafça yazılı olarak iletilecek bir ihbarla derhal tazminat ödemeksizin feshedebilir. İhlalin müşteriden kaynaklı olması durumunda QPAY bu süre içerisinde aykırılığın giderilmemesi halinde kendi tercihine göre geçici olarak sözleşmeyi askıya alma hakkını da kullanabilecektir.
Madde 9.3.Müşterinin işbu sözleşme kapsamında sunulan hizmetleri yasalara ve ahlaka aykırı amaçlarla, yasalara veya ahlaka aykırı ürün veya hizmetlerin temini amacıyla kullandığının tespit edilmesi halinde işbu sözleşme QPAY tarafından herhangi bir ihbar süresi verilmeksizin derhal feshedilebilecektir.
Madde 9.4.QPAY’in Kanun kapsamında kurumdan temin ettiği iznin iptali veya sona ermesi halinde işbu sözleşme QPAY’in yapacağı bildirime istinaden QPAY tarafında herhangi bir tazminat yükümlülüğüne neden olmaksızın feshedilecektir.
Madde 9.5.Sözleşme kapsamında hileli veya yetkisiz kullanım şüphesinin ve benzeri durumların söz konusu olduğu hallerde QPAY Müşteriye sunduğu hizmetleri askıya alabilecek, ödeme aracını kullanıma kapatabilecektir. Bu durumda QPAY (Mevzuatta bilgi verilmesini engelleyici düzenlemeler bulunması veya güvenliği tehdit edici objektif nedenlerin varlığı dışında) müşteriyi bilgilendirecek ve askıya alınma sebebi ortadan kalktığında hizmetleri ve ödeme aracını yeniden müşteri kullanımına sunacaktır.
Madde 9.6.Sözleşme, ayrıca müşterinin ödeme aracının süreli veya süresiz olarak kullanıma kapatılması halinde de askıya alınacaktır. Ödeme aracının kapanması Madde 5.2’ye aykırılık teşkil edecek ve işbu sözleşmenin QPAY tarafından Madde 9.1’de belirtilen yöntemle feshi söz konusu olabilecektir. Müşterinin sözleşme kapsamındaki hizmetleri kullanımından doğan tutarları son ödeme gününde ödememesi halinde ve QPAY için risk oluşturan benzeri hallerde QPAY müşteriye sunduğu hizmetleri askıya alabilecek, ödeme aracını kullanıma kapatabilecektir. Bu durumda QPAY müşteriyi bilgilendirecek ve askıya alınma sebebi ortadan kalktığında hizmetleri ve ödeme aracını yeniden müşteri kullanımına sunacaktır.
Madde 9.7. Cayma hakkı: müşteri, işbu sözleşmenin onaylandığı tarihten itibaren on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkını kullanabilecektir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile tarafımıza iletilmiş olması, cayma hakkının kullanılabilmesi için yeterlidir. Cayma hakkı bildirimi, QPAY uygulamasına ait çağrı merkezi veya e-posta adresine yapılabilecektir. Cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin tarafımıza ulaştığı tarihten itibaren 30 gün içinde, sözleşme uyarınca ifa edilen hizmet bedelleri ile varsa bir kamu kurum veya kuruluşuna ya da üçüncü kişilere ödenmiş olan masraflar ile mevzuat gereği ödenmesi zorunlu olan bedeller hariç tüm ödemeler müşteriye iade edilir. İade işlemi, müşterinin ilgili hizmeti satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde, müşteriye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapılır. Müşteri, cayma bildirimini Tarafımıza ilettiği tarihten itibaren en geç otuz gün içinde sözleşme uyarınca ifa edilen hizmet bedelleri ile varsa bir kamu kurum veya kuruluşuna ya da üçüncü kişilere ödenmiş olan masraflar ile mevzuat gereği ödenmesi zorunlu olan bedelleri tarafımıza iade etmekle yükümlüdür. Bu süre içinde müşterinin gerekli iade ve ödemeleri yapmaması halinde sözleşmeden caymadığı kabul edilir.
Madde 10.1.Sözleşmenin feshi veya herhangi bir nedenle sona ermesi, tarafların fesih tarihinden önceki yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz.
Madde 10.2.Tarafların işbu sözleşmede yer alan gizlilik ve bilgi güvenliğine ilişkin yükümlülükleri sözleşmenin sona ermesi veya feshinden sonra da devam edecektir.
Madde 11.1.Kişisel veriler, doğrudan müşterilerden veya QPAY’in iş ortakları aracılığıyla elektronik ortamda toplanmaktadır. Müşteri, işbu sözleşme kapsamında kendisi ile ilgili olarak temin edilen kişisel bilgilerin ve bu bilgilerin kullanımı ile gerçekleşen işlemler ile ilintili olarak, QPAY başta olmak üzere ilgili grup şirketleri veya satın alınmak istenen ürün veya hizmeti sağlayan/sunan veya ödeme işleminin yapılabilmesini sağlayan iş ortakları uhdesinde üreyen tüm bilgilerin, işbu sözleşme yürürlük süresi boyunca kaydedilmesine, QPAY ve/veya satın alınmak istenen ürün veya hizmeti sağlayan/sunan iş ortakları ile sözleşme kapsamındaki hizmetlerin ve ilgili ödemelerin gerçekleştirilmesini ve müşteriye kampanya sunulmasını temin amacıyla paylaşılmasına ve yine aynı amaçlarla bu taraflarca işlenmesine izin vermektedir. Müşteri; QPAY hizmetlerinin sunulması, risk tespiti/düzeyinin belirlenmesi, hizmet kalitesi, ilgili mevzuatlardaki yükümlülüğünün tam ve eksiksiz yerine getirilmesi amacı ile sözleşme süresince müşterinin telefon numarası, TCKN, adı, soyadı vb kimlik bilgileri, adres, iletişim bilgisi ve bu bilgilerin güncelliği, konum bilgisi, limit bilgisi, risk vb. bilgileri başta olmak üzere ödemeye ilişkin talimatlar, aylık harcama limitine ulaşılması, bakiye yetersizliği sebebiyle başarısız işlem olup olmadığı, başarısız işlem sayısı hakkındaki bilgilerinin; QPAY tarafından işlenmesine, ayrıca anılan süreler ve amaçlar dahilinde bu maddede sayılan bilgilerin müşterinin mal ve hizmet sağladığı Üye İş Yeri / QPAY Hizmeti Kullanıcısı/İş Ortakları/Ödeme Hizmet Sağlayıcıları/Temsilcileri/ Dış Hizmet Sağlayıcıları/ ilgili Finansal Kuruluşlar/ Banka ile karşılıklı olarak paylaşılmasına ve yine aynı amaçlarla bu taraflarca işlenmesine izin vermektedir. Bahsi geçen bilgiler, mevzuattaki düzenlemeler saklı kalmak üzere; sözleşme ve mevzuat yükümlülükleri süresince saklanacak ve bu süre sonunda silinecektir. Sözleşme süresine ek olarak, QPAY, işbu sözleşmeden doğabilecek herhangi bir uyuşmazlık durumunda, uyuşmazlık kapsamında gerekli savunmaların gerçekleştirilebilmesi amacıyla sınırlı olmak üzere ve ilgili mevzuat uyarınca belirlenen zamanaşımı süreleri boyunca kişisel verileri saklayabilecektir.
Madde 11.2.Müşteri, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 11. maddesinin yürürlüğe girmesi ve işbu Sözleşme kapsamında uygulanmasının gerekmesi ile birlikte QPAY’e başvurarak kendisiyle ilgili; Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme, ilgili mevzuatta öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, ilgili mevzuat uyarınca yapılan düzeltme, silme ve yok edilme işlemlerinin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir. Söz konusu haklar, yukarıda belirtilen kanalların yanı sıra [support@qpay.com.tr] adresine yazılı talep iletilerek kullanılabilecektir.
Madde 11.3.QPAY, yukarıda yer alan talepler uyarınca, gerekçeli olumlu/olumsuz yanıtını, yazılı veya dijital ortamdan gerçekleştirebilir. Taleplere ilişkin gerekli işlemler için ücret alınmaması esastır. Bununla birlikte, işlemlerin bir maliyet gerektirmesi halinde, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 13. maddesine göre belirlenen tarife üzerinden ücret talep edilmesi mümkündür.
Madde 11.4.Müşteri, veri işleme iznini her zaman çağrı merkezi vb. QPAY yönetilen kanallar aracılığıyla iptal edebilir. Veri işleme izninin iptali, bu sözleşme uyarınca paylaştığı ve sözleşme kapsamındaki QPAY hizmetinin sunulması ve/veya QPAY yasal yükümlülüklerinin ifası için işlenmesi zorunlu olan bilgilerin işlenmesi gibi Kişisel Verilerin Korunması Kanununun saydığı istisnai durumların varlığında işlenmesi ve yine bu amaçlarla paylaşılmasına engel teşkil etmez ancak müşteri veri işleme iznini iptal etmesi durumunda QPAY’in sözleşme konusu hizmetleri tam ve gereği gibi sunamayabileceğini kabul eder.
Madde 11.5.Müşteri QPAY ve iş ortaklarına ait kanallardan kaydettiği kartını kaybetmesi veya çaldırması durumunda bankası ile iletişime geçmek ve çalınan kartın kapatılmasını sağlamaktan kendisi sorumludur.
Madde 11.6.QPAY, ilgili mevzuatta belirlenen veya işbu sözleşmede ifade edilen şartlarda, işbu sözleşme kapsamında kendisine elektronik ortamda iletilen, kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almayı, gerekli denetimleri yaptırmayı taahhüt eder.
Madde 11.7. Taraflardan her biri işbu sözleşme kapsamında bir diğerine ilişkin olarak edindiği bilgileri devamlı olarak gizli tutacağını ve saklayacağını kabul eder. QPAY, sözleşme kapsamında sunduğu hizmetlere ilişkin mevzuatta öngörülen bilgi güvenliği yükümlülüklerine uyacağını, sözleşme kapsamındaki bilgilerin sözleşmede açıkça düzenlenen haller dışında yetkili herhangi bir resmi kurum, merci veya makam tarafından talep edilmedikçe hiçbir şekilde 3. kişilerle paylaşılmayacağını kabul ve beyan eder. Ancak QPAY, müşterinin mobil ödeme servisi kullandırılması da dahil tüm QPAY hizmetleri üzerinden gerçekleştirdiği işlemlere ilişkin bilgileri şikâyet sonucu ya da şüpheli işlem durumlarında veya işlemin detaylı incelenmesini gerektiren diğer hallerde mal veya hizmetlerin temin edildiği sağlayıcı ya da fonun aktarıldığı kişi veya ilgili işlem kapsamında hizmetlerinden faydalanılmış bulunan temsilci ve/veya ödeme hizmeti sağlayıcısı ile paylaşabilir.
Madde 11.8.Müşteri, QPAY’in başta temsilci vasıtasıyla gerçekleşen işlemlerde QPAY hizmetlerinin sunulabilmesi ve ilgili mevzuattan kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için gerekli TCKN, adres, imza beyanı, yetki belgesi, imza sirküleri, pasaport/kimlik fotokopisi ve sair kişisel verilerinin QPAY temsilcisi tarafından Sözleşme süresince QPAY’e aktarılmasına ve yukarıda belirtilen amaçlarla QPAY tarafından işlenmesine muvafakat eder.
Madde 11.9.Eksik bilgiye mahal vermemek adına, QPAY tarafından müşterilerinin kişisel verilerin işlenmesine ilişkin detaylı bilgilere https://www.qpay.com.tr adresinde yer alan QPAY Gizlilik Politikası ve KVKK Aydınlatma metnine metninden ulaşılabilecektir.
Taraflar, ihtilaf halinde İstanbul (Anadolu) Mahkemeleri ve İcra Müdürlüklerinin yetkili olduğunu beyan, kabul ve taahhüt ederler. Tüketiciler Hakkında: Tüketiciler, ihtilaf halinde yetkili tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerine başvurma hakkında sahiptir. Müşteri, işbu Sözleşme kapsamında QPAY ile arasında doğabilecek uyuşmazlıkların çözüme kavuşturulması amacıyla 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri ve diğer kanunlarla tanınmış müracaat hakları saklı kalmak kaydıyla, TÖDEB nezdinde oluşturulmuş hakem heyetlerine ücretsiz şekilde başvurma hakkına sahiptir. TÖDEB hakem heyetine başvuruna www.qpay.com.tr ulaşabilecektir.
Madde 13.1.Devir: Müşteri, QPAY’in ön yazılı onayı olmadan doğrudan veya dolaylı olarak tamamen veya kısmen sözleşmeyi ve sözleşme konusu hak ve yükümlülüklerini başkalarına devir ve temlik edemez. QPAY, her zaman için sözleşmeden doğan hak, yükümlülük, alacak ve sorumluluklarını üçüncü şahıslara devir ve temlik edebilir, alt yüklenici veya sözleşmede belirtilen dışında temsilci kullanabilir.
Madde 13.2.Bildirimler: QPAY, işbu Sözleşme kapsamında müşteriye yapacağı bildirimleri Sözleşmede belirtilen zamanlarda müşterinin kendisine bildirdiği e-posta veya posta adresine yapacağı gönderim ile müşterinin cep telefonuna SMS göndererek veya çağrı merkezi aracılığı ile müşteriyi arayarak iletecektir. Müşteri, sözleşme kapsamındaki bilgilendirmelere ek bilgilendirme talebinde bulunduğu takdirde, bu talep QPAY tarafından kabul edildiği takdirde ücreti mukabilinde yerine getirilebilecektir. Müşteri, dilediği zamanda işbu sözleşmenin bir örneğine QPAY kurumsal web sitesinden [www.qpay.com.tr] ulaşabilecektir.
Madde 13.3.Sözleşmenin Bütünlüğü: Sözleşmedeki bir hükmün geçersizliği sözleşmenin amacını tamamıyla bozmadığı veya taraflardan birinin menfaatini önemli ölçüde zedelemediği takdirde, böyle bir hüküm yokmuş gibi, sözleşmenin diğer hükümleri geçerli sayılacaktır.
Madde 13.4.Fikri Mülkiyet: Sözleşme ile taraflar arasında herhangi bir fikri mülkiyet hakkı devri veya lisans gibi kullandırma anlaşması kurulmamaktadır. Tarafların her birine ait ve/veya kullanımında olan her nevi fikri mülkiyet hakkı konusu unsuru kullanmaları ancak bu kapsamda açık bir yazılı anlaşma bulunması halinde mümkün ve bununla sınırlıdır.
Madde 13.5.Mücbir Sebep Halleri: Sözleşmenin imzalandığı tarihte var olmayan, tarafların kontrolü haricinde zuhur eden ve öngörülemeyen, tarafların veya tek bir tarafın çalışma imkânlarını kısmen veya tamamen, geçici olarak durduracak şekilde ve derecede meydana gelen beşerî ve doğal afetler, harp, seferberlik, yangın, salgın hastalıklar, grev, lokavt, QPAY lisansının geçici olarak durdurulması halleri mücbir sebep sayılır. Mücbir sebebe maruz kalan taraf durumu derhal diğer tarafa yazılı olarak bildirir ve mücbir sebep süresi boyunca tarafların edimleri askıya alınır. Mücbir sebepler ortadan kalkınca sözleşme kaldığı yerden devam eder. Mücbir sebep süresi boyunca hakları ifa edilmeyen tarafın yükümlülükleri de askıya alınacaktır. Mücbir sebep halinin 90 (doksan) günden fazla sürmesi halinde, hakları ihlal edilen taraf sözleşmeyi tazminatsız olarak feshedebilir.
Madde 13.6.Uyum: Müşteri, kendi adına ve kendi hesabına hareket ettiğini, başkası hesabına hareket etmesi halinde 5549 sayılı Suç Gelirlerinin aklanmasının önlenmesi hakkında kanuna uygun olarak QPAY’e yazılı olarak bildireceğini ve ödeme hesabını 3. Bir kişiye devretmesi ile kimlik, iletişim ve diğer kimlik tespitine konu bilgilerinin değişmesi halinde bu durumu QPAY’e yazılı olarak bildireceğini ve müşterinin işbu madde kapsamındaki bildirimine istinaden, QPAY tarafından kimlik tespit/ bilgi temin talebinde bulunulabileceğini kabul eder. Aksi halde müşteri, QPAY’in müşteri nezdinde gerçekleşen yetkisiz, hatalı işlemler, 3. Kişilerin haksız, hukuka aykırı kullanımı, sahtekarlık vb. işlemler dahil hiçbir hukuki /cezai sorumluluğunun olmayacağını, işbu Sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme hakkı bulunduğunu kabul ve beyan eder.
Madde 13.7.Uygulama: Müşterinin işbu sözleşme kapsamındaki hizmetleri mesleki ve ticari amaçlarla satın aldığı hallerde, müşteri sözleşmeyi onaylamış olsa dahi işbu sözleşmenin tüketicilere ilişkin hükümleri müşteriye uygulanmayacaktır.
Madde 13.8.Uzaktan iletişim aracı: İşbu sözleşme, QPAY tarafından uygun görülmesi halinde, QPAY uygulaması, telefon, faks, elektronik posta mesajı, kurumsal internet sitesi (www.qpay.com.tr) dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere müşteri ile QPAY fiziksel olarak karşı karşıya gelmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren ve her türlü uzaktan iletişim araçlarıyla kurulabilecektir.
QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. bundan sonra QPAY olarak anılacaktır.6493 sayılı kanun çerçevesinde kullanıcılarına güvenli ödeme hizmetlerini sağlamakta olup kullanıcı bilgilerinin gizliliği ve güvenliğini en üst seviyede sağlamak için gerekli tedbirleri alarak bu kapsamda web sitesinde (www.qpay.com.tr) aşağıda belirtilen hususları uygulamaktadır.
Sözleşme/Kullanıcı Çerçeve Sözleşmesi: QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. QPAY uygulaması kullanım koşulları ve ödeme hizmetleri çerçeve sözleşmesi
Ödeme Aracı: Ödeme emrini vermek için kullanılan, müşteriye ait şifre ve benzeri kişiye özel aracı,
Çağrı Merkezi: Müşterilerimizin 0850 757 7729 numaralı telefon hattı üzerinden şikâyet, talep ve önerilerini iletebilecekleri QPAY müşteri hizmetlerini ifade etmektedir.
E-Posta Adresi: Müşterilerimizin şikâyet, talep ve önerilerini iletebilecekleri support@qpay.com.tr adresini ifade etmektedir.
Finansal hizmetin temel nitelikleri: QPAY, 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları hakkında kanun kapsamında belirlenen ödeme ve elektronik para hizmetleri sunan bir mobil uygulamadır.
Sözleşme metnine erişim Kullanıcı Çerçeve sözleşmesi öncesi kullanıcı bilgilendirme formu 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 49. maddesi ile finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmeler yönetmeliğinde yer alan düzenlemelere uygun olarak uzaktan iletişim aracıyla QPAY kullanıcısının bilgi ve onayına sunulmuştur. QPAY kullanıcısı tarafından onaylanan Kullanıcı Çerçeve Sözleşmesi öncesi Kullanıcı Bilgilendirme Formu kullanıcının onayına sunulacak olup, QPAY kullanıcısının işbu formu bilgisayarına ya da diğer elverişli aygıtlara indirmek (kaydetmek) suretiyle muhafaza etmesi mümkündür. Müşteri, onaylamış olduğu sözleşme öncesi kullanıcı bilgilendirme formuna QPAY web sitesi ve uygulaması üzerinden erişebilecektir.
Dijital kanallardan akdedilen QPAY Kullanıcı Sözleşmesi, sözleşmenin kurulmasından sonra QPAY tarafından saklanacaktır. Kullanıcı sözleşmesinde yapılabilecek güncellemeler kullanıcı bilgisine sunulacaktır.
Ücret ve masraflar; QPAY uygulaması üzerinden verilecek hizmetler karşılığında müşterilerimiz tarafından ödenmesi gereken ücretler hizmet kategorisine göre sınıflandırılmış şekilde www.qpay.com.tr adresinde yer almaktadır.
QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. (QPAY), web sitesi ve mobil uygulama üzerinden yapacağınız işlemlerin ve kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlamak amacıyla en yeni güvenlik önlemlerini takip etmekte ve etkin güvenlik çözümlerini uygulamaktadır.
Web sitemiz üzerinden hesabınıza erişmek istemeniz durumunda, tek kullanımlık SMS şifresi telefonunuza iletilmektedir.
Hesabınıza erişmek istemeniz durumunda, tek kullanımlık SMS şifresi telefonunuza iletilmektedir. SMS şifrenizin cep telefonunuza SMS mesajı olarak iletilmesinde aksaklık yaşamanız halinde derhal +90 850 757 7729 numaralı müşteri destek hattımızı arayınız veya support@qpay.com.tr adresimiz üzerinden bize e-posta gönderiniz.
Ayrıca web uygulama üzerindeki oturumunuz belirli bir süre işlem yapmadığınız takdirde güvenlik nedeniyle sonlandırılmaktadır. İşlem yapmaya devam ettiğiniz takdirde oturumunuz devam edecektir.
Hesap numaranızı, kullanıcı bilgilerinizi ve şifrenizi korumanız ve gizli tutmanız gerekir. Şifrenizin üçüncü kişiler tarafından kullanılmasıyla doğabilecek zarar ve kayıplardan QPAY sorumlu değildir. Kullanıcı olarak sizlerin hak ve sorumluluklarınız şirketimizle imzalamış olduğunuz Kullanıcı Çerçeve Sözleşmesi içerisinde yer almaktadır. Kullanıcı adı ve şifre ile gerçekleştirilen her işlem bizzat tarafınızdan gerçekleştirilmiş addedilecek olup, bunun dışındaki işlemler için herhangi bir yazılı talimata gerek olmadığını tarafınız kabul ve taahhüt etmektedir. Bu bilgilerinin tarafınız dışında bir kişi tarafından kullanılması, kaybolması veya el değiştirmesi nedeniyle şirketimizin ve/veya üçüncü kişilerin uğradığı zararlardan münhasıran tarafınız sorumlu olacaktır. Belirtilen tüm sorumluluk tarafınıza ait olmakla birlikte, şüpheli durumları derhal şirketimize bildirme zorunluluğunuzu önemle beyan ederiz.
QPAY hizmetleri ile ilgili paylaşmak istediğiniz tüm şikâyet, öneri ve talepleriniz için 0850 757 7729 numaralı müşteri hizmetlerimizden ya da support@qpay.com.tr adresinden bizlere ulaşabilirsiniz.
Bilinçli bir internet kullanıcısı olarak aşağıda belirttiğimiz konularda bilgi sahibi olmanız, kendinize ait önlemleri almanız internet üzerinden gerçekleştireceğiniz işlemlerinden daha güvenle yararlanmanızı sağlayacaktır.
Ayrıca;
Değerli Müşterimiz,
QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. bundan sonra QPAY olarak anılacaktır. 6493 sayılı kanun çerçevesinde kullanıcılarına güvenli ödeme ve elektronik para hizmetlerini sağlamakta olup kullanıcı bilgilerinin gizliliği ve güvenliğini en üst seviyede sağlamak için gerekli tedbirleri alarak bu kapsamda web sitesinde (www.qpay.com.tr) aşağıda belirtilen hususları uygulamaktadır.
Web sitesini ziyaret etmeniz ve bu web sitesi vasıtasıyla QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş (QPAY)’nin sunduğu hizmetlerden yararlanmanız sırasında size ve talep ettiğiniz hizmetlere ilişkin olarak elde ettiğimiz bilgilerin ne şekilde kullanılacağı ve korunacağı, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve işbu Gizlilik Politikası’nda belirtilen şartlara tabidir. Bu web sitesini ziyaret etmekle ve bu web sitesi vasıtasıyla sunduğumuz hizmetlerden yararlanmayı talep etmekle, işbu Gizlilik Politikası’nda belirtilen şartları kabul etmektesiniz.
Bilgilerin Kullanılması ve Korunması: Kişisel verilerinizin gizliliği ve güvenliğine önem veriyoruz. 6698 sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanunu’na ve ilgili mevzuat hükümlerine uygun biçimde verileriniz işlenecektir. Bu web sitesine girilen bilgilerin (özlük bilgileri, T.C. kimlik numarası, GSM numarası ve kullanıcıya ait benzer tüm bilgiler) güvenliği SSL sistemi ile korunmaktadır. Ancak bahsi geçen koruma, e-posta gibi yollarla gönderilen bilgiler için etkili değildir. Web sitesi üzerindeki çeşitli form ve gerekli bazı alanların doldurulması suretiyle kullanıcıların kendileriyle ilgili bir takım kişisel bilgileri (isim- soy isim, firma bilgileri, telefon, adres veya e-posta adresleri gibi) bu web sitesine girmeleri gerekmektedir. Web sitesinde, sanal pos, üye işyeri, dijital cüzdan hizmetleri için teklif ya da düzenleme hizmeti verme amacıyla kullanıcılardan web sitesi veya mobil uygulamalar vasıtası ile temin edilen bilgiler servisin hizmet amacına yönelik olup, gizli olarak korunmaktadır. Söz konusu bilgilere, talep edilen hizmeti yerine getirmek amacıyla ve hizmetin gerektirdiği ölçüde şirketimiz personeli ve ilgili servis sağlayıcı personel tarafından ulaşılabilmektedir. Bilgi kaynakları sizinle ilgili olarak elde ettiğimiz bilgiler, size en uygun hizmeti sunmamızı ve bu hizmetlerin kalitesini sürekli olarak artırmayı temin etmeye yöneliktir. Bu bilgiler aşağıdaki şekillerde elde edilmektedir:
Tarafınızca Sağlanan Bilgiler: Web sitesini kullanarak sağladığınız bilgiler tarafımızdan alınmakta ve kaydedilmektedir. Bu yolla elde edilen bilgiler tamamen özgür iradenizle tarafımıza sağladığınız bilgilerdir. Size daha çabuk, doğru, etkili ve kaliteli hizmet sunabilmemiz için web sitemizden talep edilen bilgilerin tamamını doğru bir biçimde iletmeniz gerekmektedir. Bu gereklilik yasal olarak sözleşme öncesi beyan yükümlülüğünüzden kaynaklanmakla birlikte, ayrıca talep ettiğiniz hizmetin gerektirdiği zorunlu bilgileri vermemeniz durumunda talebinizin gereği gibi yerine getirilmesinin mümkün olamayacağının da tarafınızca dikkate alınması gerekmektedir. Verdiğiniz bilgilerin doğru ve eksiksiz olması sizin sorumluluğunuzdadır. Yanlış, yanıltıcı veya eksik bilgi vermeniz nedeniyle QPAY bir zarara uğradığı takdirde bu zararı tazmin yükümlülüğü tarafınıza aittir.
Otomatik Olarak Sağlanan Bilgiler: Web sitesini ziyaretiniz sırasında bilgisayarlar ve işletim sistemlerimizin sizi otomatik olarak tanımasına yarayan ve 'cookies' olarak adlandırılan tanımlama sistemi yoluyla, daha önce sitemize yaptığınız ziyaretlerde ve aldığınız hizmetlerde elde edilen bilgilerdir. Bilgisayarınızın 'yardım' menüsünde bu özelliği kısıtlamak veya tamamen etkisiz hale getirmek için ne yapmanız gerektiğini bulabilirsiniz. Ancak, bu şekilde elde ettiğimiz bilgiler size vereceğimiz hizmetin daha çabuk ve kaliteli olmasında kullanılacağından bu özelliği açık bırakmanızı öneririz. Sistemle ilgili sorunların tanımlanması ve web sitesinde servisler sebebiyle çıkabilecek sorunların veya uyuşmazlıkların hızla çözülmesi için QPAY, gerektiğinde kullanıcıların IP adresini tespit etmekte ve bunu kullanmaktadır. IP adresleri kullanıcıları genel bir şekilde tanımlamak ve kapsamlı demografik bilgi toplamak amacıyla da kullanılabilir.
Kişisel Verilerin Kullanımı ve Onaylar: Bu web sitesini ziyaret etmekle ve web sitesi vasıtasıyla sunduğumuz hizmetlerden yararlanmayı talep etmekle, bu web sitesi aracılığı ile ilettiğiniz kişisel bilgilerinizin ihtiyaçlarınız doğrultusunda size uygun ürün, uygulama, avantaj veya kampanyalardan yararlanabilmeniz, genel bilgilendirme yapılması ve tarafınızla her türlü iletişim sağlanması amacıyla işlenmesine ve bu doğrultuda kişisel bilgilerinizin QPAY Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş ve sözleşmeli iş ortakları ile paylaşılmasına muvafakat ettiğinizi, QPAY tarafından doğrudan ya da SMS, resim, animasyon, kısa mesaj, multimedya nesneleri içeren MMS, telefon, faks, otomatik arama makineleri, elektronik posta ve benzeri iletişim kanallarından iletilecek veri, ses ve görüntü içerikli bilgilendirme, tanıtım ve pazarlama iletilerinin tarafınıza gönderilmesini, dilediğiniz zaman tamamen veya ürün ve kanal bazında veri, ses, görüntü vb. her türlü ileti gönderimini reddetme hakkına haiz olduğunuzu bildiğinizi kabul ve beyan etmektesiniz. Belirtilen veriler adres, telefon numarası gibi bilgilerinizin güncel tutulması gibi amaçlarla SBM, EGM, ASBİS, UAVT ve MERNİS gibi kaynaklardan elde edilen bilgilerdir. Şirketimize ait Kişisel Verilerin Korunması Mevzuatı uyarınca Müşteri Aydınlatma Metni’ne ve Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası metinlerine web sitemizden ulaşabilirsiniz.
Diğer Kullanım Şartları: Burada belirtilen şartların dışında web sitesini ziyaret eden ve/veya hizmet talebinde bulunan herkes 'Kullanıcı Sözleşmesi' bölümünde belirtilen hükümleri de okumuş ve içeriğini aynen kabul etmiş sayılır. Bilgisayar korsanlığı, zararlı yazılımlar veya tersine mühendislik yoluyla koruma sisteminin etkisiz bırakılması hallerinde doğacak maddi ve manevi zararlardan dolayı QPAY herhangi bir sorumluluk kabul etmemektedir. Aşağıda belirtilen hallerde QPAY, işbu "Gizlilik Politikası" hükümleri dışında kullanıcılara ait bilgileri üçüncü kişilere açıklayabilir.
Bu durumlar;
Kullanıcılar işbu sözleşmeyle ilgili her türlü soru ve bilgiyi 0850 757 77 29 numaralı telefon numarası ve support@qpay.com.tr elektronik posta adresine iletebilir. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, ilgili düzenlemeler ve sair mevzuat kapsamında web sitemiz aracılığıyla vermekte olduğumuz hizmetler, ilgili kişilere ait kişisel verilerin işlenmesini gerektirmektedir.QPAY veri sorumlusu, 07.04.2016 tarihinde Resmî Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında QPAY Veri Sorumlusu sıfatına sahip olup bu sıfatın gerektirdiği yükümlülükleri yerine getirmek için gerekli uyum çalışmalarını gerçekleştirmektedir.
Üyelik formu, bilgilendirme formu ve kullanım aşamasında sözleşmelerin taraflarına ait kişisel veriler, web sitemizin, mobil uygulamalarımızın ve çağrı merkezimizin tercihlerine göre ve yine sözleşmenin hazırlanması, imzalanması ve icrası, sözleşmenin ifası için gerekli belgelerin hazırlanması için; müşterilerimizin açık rızaları ile derlenmektedir. Kişisel verileriniz sizlere daha iyi bir hizmet deneyimi sağlamak, ürün ve hizmetlerimize ilişkin pazarlama, tanıtım ve bilgilendirme amaçlı iletişimleri gerçekleştirmek, istatistiki bilgi toplamak ve derlemek ile ticari faaliyetleri geliştirmek amaçlarıyla tarafımızca kullanılabilecektir.
Verdiğimiz hizmet ve mevzuat çerçevesinde kişisel verileriniz ilgili kişi ve/veya kurumlara aktarılabilmekte olup, ayrıca bu veriler anonim hale getirildikten sonra hizmetlerimiz için istatistiksel analizler yapılmak üzere de değerlendirilmektedir.
Bu çerçevede teklif ve bilgilendirme formlarındaki ve kişisel verileriniz işbu Kanun çerçevesinde QPAY tarafından muhafaza edilecek ve vermiş olduğunuz onay çerçevesinde işlenecektir.
Bu kapsamda dilediğiniz zaman Kişisel Verileri Koruma Kanunu’nun 11. maddesi kapsamında QPAY Veri Sorumlusuna başvurarak aşağıda belirtilen hakları kullanabilirsiniz. Buna göre kişisel verisi işlenen müşterilerimiz;
Yukarıda sayılan bu talepler internet sitemiz üzerinde bulunan Müşteri Hizmetleri İletişim Formu doldurularak ve support@qpay.com.tr elektronik posta adresine gönderebilir veya 0850 757 7729 numaralı çağrı merkezimizi aramak suretiyle QPAY’e her zaman aktarılabilir. Sizlerle gerçekleştirmekte olduğumuz işlemlere ilişkin dokümanların saklanmasına dair yasal zorunluluklarımız bulunmaktadır. Kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini talep etmeniz halinde, yasal zorunluluklar kapsamında belirlenen sürenin sonunda bu talebinizi yerine getirmemiz mümkündür.
6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve 15 Temmuz 2015 tarihli 29417 sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik kapsamında, QPAY Elektronik Para Ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. ve Maher Holding Grup Şirketleri ( Qpay,Quick Sigorta, Corpus Sigorta, Quick Finans )tarafından ihtiyaç ve tercihleri doğrultusunda tarafıma uygun indirimlerin, fırsatların ve özel tekliflerin belirlenebilmesi ve bu şirketlerin avantajlı ürün ve hizmetlerinden haberdar edilebilmem için "İzin Politikası" kapsamında kişisel verilerimin işlenmesini ve izin politikasında belirtilen taraflarla paylaşılmasını aksi tarafımca belirtilene kadar onayım mevcuttur.Sunulan ürünlere ilişkin olarak telefon, faks, elektronik posta, çağrı merkezleri, akıllı ses kaydedici sistemler, kısa mesaj hizmeti, otomatik arama makineleri gibi elektronik iletişim vasıtaları kullanılarak elektronik ortamda gerçekleştirilen ve doğrudan ticari amaçlarla (satış, pazarlama, reklam, tanıtım, kampanya, indirim, promosyon vb gibi) gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli her türlü ticari elektronik iletiler ile yapılacak tüm tanıtım, kampanya ve bilgilendirme mesajlarının tarafıma gönderilmesine ve tarafıma arama yapılmasına açık rızam ile onay verdiğimi kabul ve beyan eder, dilediğim zaman hiçbir gerekçe sunmadan ve ücretsiz olarak QPAY Elektronik Para Ve Ödeme Hizmetleri A.Ş elektronik mail adresine göndereceğim mail kapsamında elektronik ileti almayı durdurma ve/veya ileti gönderim onayımı geri alma hakkımın mevcut olduğunun tarafıma bildirildiğini, tüm bu hususlar bakımından bilgi sahibi olduğumu ve ret bildiriminin QPAY Elektronik Para Ve Ödeme Hizmetleri A.Ş’nin elektronik mail adresine yazılı olarak ulaştığı tarihten itibaren 3 iş günü içinde ticari elektronik ileti gönderimi durdurulacağını.bilerek işbu onay metnini kabul ettiğimi ve tarafma elektronik ileti gönderimini onayladığımı beyan ederim.
QPay Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. Konum Verilerinin İşlenmesi Hakkında Bilgilendirme (Aydınlatma) Formu'nda belirtilen tarafıma özel hizmetler sunulması, tanıtım, ürün/hizmet tekliflerinde bulunulması, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinde kullanılabilmesi ile kişiselleştirilmiş hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve ziyaret ettiğim lokasyonlarla bağlantılı tarafıma kampanya fırsat ve teklifleri sunulabilmesi, bulunduğum lokasyona yakın olan fırsatlardan anında haberdar olabilmem amaçlarıyla mobil cihazımda konum verilerimin açık olduğu durumda lokasyon bilgilerimi QPay Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş tarafından işlenmesini onaylıyorum.
Tüm hakları saklıdır. 2022 © QPay Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş.